Selasa, 19 Jun 2012

Segmen : My BFF

Assalamualaikum semua...harap semua sihat..imantizz_truper sihat alhamdulillah.Malam nie imantizz_truper teramat rajin nak online...sebab,dari keja waktu siang tadi,imantizz_truper dok teringatkan GA kak Sally nie..

klik SINI untuk join!!!!


kenangan di Karnival Kebudayaan Jepun SMK Ibrahim,September 2011

Ok,untuk bff nie...imantizz_truper beruntung sangat2 sebab ditemukan dengan bff imantizz_truper nie..namanya NUR HUSNI IZZATI...(ambik hang,aku letak nama hang besaq2)...hahaha...

Kami berdua bukannya kenal dari kecik...kenal pun waktu masing2 sama masuk tingkatan 6 waktu tahun 2010..kiranya kami baru berkawan...jadi,SMK Ibrahim tercinta lah tempat kami kukuhkan tali persahabatan...mula2 imantizz_truper kenal dengan adik Uni nie ( panggilan manja dia),imantizz_truper nampak dia macam seorang yang garang dan payah tegur orang..mungkin tempat kami dalam bilik studi ( kami duduk dekat hostel...masing2 dok jauh) yang jauh,menyebabkan kami jarang bertegur sapa...cuma senyum2 ja...dan dia antara kawan se'hostel' imantizz_truper yang 'wish' birthday imantizz_truper yang ke-18 masa kami tingkatan 6 dulu..kami mula rapat pun masa kami wakili sekolah untuk XPDC berbasikal jelajah Kedah untuk pelajar tingkatan 6 Rendah..kami berdua ja,sebab tu kami rapat...pi mana2 pun sekali...adik Uni demam waktu xpdc tu...kesian dia...mungkin sebab keadaan badan kot...masa kayuh basikal panas,lepas tu dengan badan yang masih panas kena masuk dalam bas yang sejuk macam dalam peti ais...kebetulan pulak sebelum raya,adik Uni salah seorang kawan imantizz_truper yang dapat kad raya yang imantizz_truper kirimkan melalui pos...

Kami nie berbeza dalam banyak hal macam dari segi lagu..adik Uni minat lagu2 'indie'...yg ada Bunkface,Bittersweet..comform ada lirik Inggeris kan? imantizz_truper sebenarnya tak suka dengar lagu versi bahasa asing nie,telinga tak boleh tangkap cepat...imantizz_truper minat lagu nasyid,yg 'slow motion',yg melayu2 ja...tapi,dengan lagu dari kumpulan Soldier of Allah,kami jadi rapat...indie + nasyid = kami berdua..hehe...kami suka anime Jepun.Adik Uni suka Detective Conan,imantizz_truper pulak Cardcaptor Sakura..


Cardcaptor Sakura


Detective Conan


Masa dekat hostel,kami selalu bersama walaupun tak sama dorm.Setiap pukul 8.00 malam,lepas balik surau,mesti dia akan singgah dekat dorm imantizz_truper,berguling2 dengan nanai gegirl.Boleh jadi rutin harian kami,tiap pukul 11 malam,kami akan duduk atas kerusi besi depan bilik studi,dan tengok bintang.Kami berdua dan ditemani dengan pyan dan nanai gegirl.Kami selalu duduk situ kalau tak hujan...kalau hujan,basah la kami.Kami selalu lepak dekat tengah padang sekolah....tu pun kalau tak balik kampung...


dicuri dari blog milik tuan Pyan..hehehe


si comel nanai gegirl...

Kami selalu luahkan isi hati masing2 dan setiap apa yang berlaku,mesti kami akan bagitau antara satu sama lain.Kami berdua simpan niat yang sama untuk sambung pelajaran lepas STPM,iaitu nak sambung pelajaran dekat UNIMAS.Rasa berkobar-kobar ja nak pergi sana sebab tempat tu jauh.Harap2 kami ditawarkan ke sana..amin!!!!!!!! Senang nak menjaga sebab masing2 dah faham diri masing2...hehehe.Itu saja..

Nak tag....

6 ulasan:

  1. salam...thanks ye join...hihihi...selalu mcm tu...BFF jarang akan ade perangai yg sama...

    kak sally pun sama...BFF kak sally suke membebel...kak sally suke buat x dgr...sampai dia geram...

    semoga kekal persahabatannya ye dik :)

    BalasPadam
  2. salam...sama2...saya pulak selalu melalut tak tentu pasal dan bff saya tu akan buat2 tak dengar..terbalik dgn kak sally...hehe

    insya-Allah,kak..

    BalasPadam
  3. all the best! :) dtg dr segmen same...tgk2 rakan g lain jgk!

    BalasPadam
  4. singgah dari segmen sama http://mydreamzworlds.blogspot.com/2012/06/segmen-my-bff.html

    BalasPadam
  5. http://sayacikamal.blogspot.com/2012/06/segmen-my-bff.html

    saya join jugak
    good luck ok
    btw, saya follow sini

    BalasPadam
  6. haii.. from the same segmen.. dtg singgah.. nice blog.. nice fren okes.. gudluck 4 ur contest.. anyway, folow u back :)

    BalasPadam

Nak Hadiah ?