Selasa, 1 Mei 2012

Saya adalah saya...takkan sama dengan orang lain..

saya bukan cantik..tapi saya adalah hamba Allah yang dicipta-Nya tanpa kecacatan fizikal..moga kesempurnaan ini kekal hingga saya bertemu dengan pencipta saya yang Maha Agung...saya dilahirkan dalam keluarga yang sederhana...bukannya keluarga yang kaya tapi bukan juga keluarga yang perlu mengharap belas ikhsan dari orang lain untuk terus hidup..ibu bapa saya berupaya berusaha mencari rezeki yang halal buat menyara adik beradik saya..

saya beruntung....saya miliki ibu bapa yang menyayangi saya..saya ada abang,kakak dan adik..keluarga saya lengkap meskipun tidak besar..saya punyai saudara mara yang turut menyayangi saya..saya beruntung...mereka sentiasa menasihati saya ke arah kebaikan....

saya adalah saya...saya bertuah kerana saya miliki peluang untuk melanjutkan pelajaran dan bersekolah di sekolah-sekolah yang hebat...saya bertuah kerana dapat menimba ilmu dari pendidik yang berdedikasi...walaupun saya terpaksa tinggal di asrama,tapi saya redha...Allah sayangkan saya...saya dah berusaha,tapi saya tidak berjaya seperti orang lain...mungkin Allah dah tetapkan takdir yang terindah buat saya... 

saya adalah saya...takkan sama dengan orang lain...saya bertuah punyai rakan-rakan yang begitu memahami saya....terima kasih semua...saya nak bersahabat dengan kamu semua sampai akhirat...biar mereka yang menjadi saksi,saya berusaha menjadi hamba Allah...

saya adalah saya...saya sayang pemilik hati saya...saya bertuah berada di sampingnya....saya tak perlu jadi orang lain untuk bersamanya...moga pemilik hati lebih kuat mencari cinta Akhbar....

kadang-kala saya rasa,saya tak macam orang lain....mereka punyai segala-galanya..saya tak...tapi saya silap...saya adalah saya..saya takkan jadi orang lain...mungkin saya kurang,dan mereka lebih...tapi mungkin saya lebih dari mereka...

Allah dah tetapkan segala takdir kita sejak kita berumur tiga bulan dalam rahim ibu....saya tak tahu apa yang akan jadi pada masa depan...begitu juga dengan orang lain...jadi,masing-masing akan berusaha dengan cara masing-masing....

saya adalah saya....saya tak perlu mengubah apa yang saya ada untuk jadi cantik...saya perlu ikut apa yang Allah tetapkan buat saya...saya tak perlu mengubah apa-apa...cukup lah saya mensyukuri apa yang saya ada...

saya banyak buat salah....dengan orang,binatang,benda,...banyak sangat-sangat....saya minta maaf...saya manusia,bukan malaikat yang tak bernafsu,tak makan minum,setia pada tuannya....

saya bukan baik..tapi saya bukan jahat juga....saya tak layak masuk syurga tapi saya juga tak sanggup biarkan api neraka mensalai tubuh saya...

saya mengejar cinta Allah...saya nak kejar akhirat dalam dunia tapi saya harap saya tak tersasar...moga ada takdir yang terindah buat saya....

saya ingin ke Palestin...tempat kelahiran para anbiya...saya ingin merawat luka dan bawa kegembiraan saya di sini untuk kanak-kanak di sana...terasa mereka memanggil saya...tapi saya tak pasti Allah izinkan saya ke sana atau tidak..

saya ingin bina sebuah rumah di tepi sawah yang menghijau...rumah saya berdekatan dengan masjid...saya harap macam tu sebab bila azan Subuh berkumandang,saya dan pemilik hati akan menjadi orang yang terawal menjadi tetamu rumah Allah....

saya adalah saya....saya berbeza dari orang lain...cuma saya harap saya dan orang yang saya sayang akan dapat bersama sewaktu di Padang Mahsyar,sebagai hamba Allah yang Allah rindui...

4 ulasan:

  1. Wahh !! Wieya suka sangat kebanyakan entri dalam blog ni . Bila baca je , tenang je rasa . hikhik .. um .. anyway , terima kasih sangat - sangat sebab sudi baca entri di blog Wieya . Urm , doakan suapaya Wieya temui pemilik suara itu ye . amin ~

    BalasPadam
    Balasan
    1. moga adik wieya dapat jumpa pemilik suara tu..hehehehe...terima kasih sebab sudi ziarah blog nie...salam perkenalan..

      Padam
  2. sejuknya baca entry ni..semoga kita di tempatkan bersama kalangan org soleh di Padang Mahsyar nntii

    BalasPadam
    Balasan
    1. harap macam tu,kak jiejah..kak jiejah pun bersabar tau sebab suami kak jiejah kan duduk jauh...moga syurga akan jadi milik kak jiejah..

      Padam

Nak Hadiah ?